THE MESSAGE : FAKE IT

Aku tak malu untuk kata yang aku ni dari keluarga yang bermasalah. Aku tak mahu malu untuk mengakui yang aku ini seorang yang bermasalah. Aku takkan nafikan yang jiwa aku punya permasalahan dalaman. Semua punya masalah. jadi aku tak perlu malu, kerana aku bukan berseorangan. aku tak perlu takut sebab yang lain bersama aku, berjuang menyelesaikan sesuatu masalah. yang bezakan aku dan dia cuma lah cara.

tapi sekarang. aku betul2 punya masalah. masalah keluarga. masalah ibu dan bapa. masalah hati, masalah jiwa.Penat sungguh fikir sampai aku dah rasa malas lansung dah nk fikir. nak jadi seorang yang tak ambil peduli lansung. nak jadi tunggul di antara denai2 yang tinggi, nak jadi bodoh dalam kelompok genius. tak apa lah...rasa macam tiada penamat macam yang aku sentiasa harap kan setiap kali aku menyanyi lagu My Happy Ending by Avril.

Bila masalah timbul, pekara pertama aku buat adalah menunding jari. aku TAKKAN mengaku yang punca nya dari aku. Takkan sesekali. Buat apa mahu pikul beban yang boleh orang lain pun pikul.??sekarang aku salahkan dia, sebab tu, aku salahkan dia sebab ini aku salahkan dia sebab itu dan ini. kau kena terima, sebab kau adalah punca.kau!

harini aku kerja berdua, yang lain dah jauh merantau...aku masih disini. nak kata setia..tak pun..nak kata takut...lagi lah bukan. cuma aku pasti ada yang menahan aku. stuck.

bodoh, stuck dalam kehidupan sendiri, stuck dalah jiwa sendiri. stuck dalam perasaan sendiri.boleh mati aku macam ni. mati dalam bahtera jiwa yang nakhodanya diri sendiri.

kadang2, setiap permasaalahan aku nk je anggap semua tu palsu...cuma mimpi. esok aku bangun dari tidur, bangkit dari cerita semalam..semua tu akan hilang.

tapi macam mustahil.

yelah, memang betul...aku ni bodoh.selalu harapkan semua ni cuma palsu dan sentiasa harapkan miracle walaupun dah tau tu semua tipu.
ye, aku bodoh.
aku mengaku.

bodoh2 aku banyak gak duit. dari kau:)))))

0 STITCH:

syg, ur always be mine.

Daisypath Anniversary tickers

VIRUS