- Kita memang selalu berada di tengah2 antara kepercayaan dan pegangan.

Heart my lil Qaisara so much.

serius...dia mirip aku.

sgt2...

wink*wink.



Tak habis satu cerita, datang lagi satu cerita.yang menyampai pula beria excited dari aku. yang tukang cerita pula terlebih emosi. dan yang si panglipur lara pula terover suruh rahsia.





syhhhhhhhh!jangan cerita kat sesiapa tau.



Okey, aku janji.....
(sambil cross finger)





tak habis2 ...suka cerita pasal aku. tapi tak apa...aku kat sini just chill n take it easy je.semua just jadi bahan ketawa aku saja.



korang memang bodoh.

kesian.

***
Hari jumaat, hari yang cukup chill dan aku rasa macam suci sangat. Walaupun pada hakikatnya aku ke ofis tidak berpurdah segala, memakai kurung ketat...muhu tunjuk susuk segala. makcik2 dalam bilik menghafaz yasin dan ayat2 suci, aku pasang MP3 lagu Akon, semua sibuk2 mendengar ceramah pagi aku pula memilih untuk berbloging. Tapi rasa masih suci. Mungkin aku memang suci, sampai kan perkara2 remeh tidak akan mengotorkan seinci pun tubuh aku..
mungkin.
selain dari tersepit antara kepercayaan dan pegangan, aku jugak tak boleh berpisah dari kemungkinan. Dalam bermonolog sendirian..aku tak kan terlepas dari sebut
'mungkin......
maknanya aku tak pasti, dan aku tak berapa nak percaya dan pegangan aku sangat lain dari fakta2 yang kau dah nyatakan..
tu yang pasti.
semalam aku turun lif..dari tingkat 5 ke ground floor, punch kad, tepat pukul lima. aku senyum saja.tak ramai lagi manusia ada dibawah.
tapi aku perasan satu wajah, yang buat aku diam, kaku, dan kelu. Sumpah. manusia yang paling aku takutkan. tak berani aku berjalan selamba didepannya, tak mungkin aku akan tersenyum tunduk memandangnya. tak mungkin. arh! Takkan lah!
aku sekarang sedang belajar untuk menjadi seorang pendengar saja. aku lebih prefer ke arah itu. lebih baik mungkin. atau lebih selamat. atau sememangnya selamat.dan satu benda yang aku tak berapa nak pasti....peluang banyak datang secara sembunyi....jadi aku perlu lebih banyak peka. tak perlu banyak melihat sebab sebarang peluang takkan datang memperkenalkan diri.aku pasti yang itu.
Hari ini, aku rasa lain. sedikit. macam lain. Jiwa aku seakan2 tersepit. antara kepercayaan dan pegangan. dua benda tu seolah2 memberontak mahu kedepan.sedangkan aku tak izinkan. kerana kepercayaan aku sekarang ni seakan2 mahu membunuh aku dan pegangan aku sekarang, sudah terpesong jauh. jauh sangat sampai aku tak mampu mahu mengejar.
babi ah.
masalah jiwa. akal pun pun aku rasa sudah hampir mereng.
'tolong terima hakikat, pandang dia sebagai seorang perempuan..macam yang lain.'
peh :'(
***
kalau boleh aku mahu hidup di tengah2, tak perlu berpihak pada sesiapa. tak perlu fikir orang lain dan tak payah sembunyikan suara bila jiwa mahu menjerit.
aku disini masih menunggu harapkan miracle.
masih lagi.
-hoping life to be fair-

0 STITCH:

syg, ur always be mine.

Daisypath Anniversary tickers

VIRUS