H1n1

Budak tingkat 2 dah menagis2, anakndanya umur 5 tahun positif H1n1
aku cuma mampu tengok.
air mata dia cuma mampu aku tenung,
nak diseka, tapi takut.

Semalam ben-10 balik pakai mask.
lari2...dari jauh aku lihat kakinya lari anak.perlahan.
mata dia tenung mata aku.
penat agaknya.cepat2 aku rasa dahinya.
aku sangatttt sangat risau akan dia.
dia yang seorang itu.
Alhamdulillah, baik-baik saja.
aku paksa dia pakai mask.
nasihat dia jauh dengan orang yang kotor.
jangan kawan sama manusia sakit.
jangan itu dan jangan ini.

Budak tingkat 4 semua dah pakai mask,
sebab ade suspect H1n1.
dia dikurantin tapi semua jadi mask rider ini hari.
taku benar mereka akan teguran alam.
sama macam aku.
hehehe...

selak surat khabar.
budak 6 tahun arwah, penangan h1n1.
kesian.
sumpah..kesian sangat.

aku paranoid sekarang.
sebab aku takut.

sesiapa yang sakit, jangan hampiri aku.
sesiapa suspek h1n1 jangan dekati aku,
sesiapa yang rasa dirinya mangsa virus itu, tolong pergi.

sebab aku takut. aku punya keluarga yang perlu aku cinta. aku punya adik yang perlu aku bualkan. aku punya kucing untuk aku sayangkan, aku punya kawan untuk aku hargakan.aku punya kerja untuk aku buatkan. dan kehidupan yang aku tak patut sia-siakan,

kepada semua, ini semua teguran alam ye.
tuhan mahu menguji.
andai kata ini petanda akhirnya zaman,
aku red-ha.
Amin.

Assalamualaikum.

2 STITCH:

nizamsani said...

dekat sgt dah tu.

messyremo said...

hehe..

aku sudah cuti~~

dari ari isnin tu dah,bile aku p kelas,sume dak sibuk pakai mask~~

syg, ur always be mine.

Daisypath Anniversary tickers

VIRUS