karma.

Aku tak pasti ideologi karma dan sifat2 itu datang dan wujud dari mana. yang aku tahu..karma is karma.

Pembalasan dan Membalas.

aku tak faham lansung bile wujud stement bodoh-bodoh alang, bila ayat dah berkuasa..mulut pandai cakap je.

'adalah balasan dia nanti.....
' tunggu la, nnti tuhan bayar cash je....
'balasan dunia...nti akhirat lagi teruk....
'buat jahat, balas jahat....

dan satu lagi, ideologi dan fakta orang tamak selalu rugi tu....
bukan ke tu semua bodoh?
tipu dan tak masuk akal?

aku pernah tanya pada nenek aku, pasal orang tamak...pasal orang yang buat jahat. menjalang sana sini. tipu kiri tipu kanan dan bohong atas bawah..
selalu orang cakap, org tamak kemudian rugi...orang jahat, balas jahat.
padahal, kenyataan orag tamak lah selalu kenyang...
orang tamak tak pernah rugi...
yang tamak selalu banyak duit...
tamak la yang paling berkuasa....
yang tamak lah biasa pakai belt LV, handbag Prada.
yang jahat lah selalu pijak aku.
semua yang baik-baik...berpihak pada yang tamak.

dan aku yang baik ni,
masih lagi loser...
masih lagi dungu...
masih lagi slow dan bebal...
masih lagi single..
no Prada, no LV
no men, no love and still heartbreaker.
game, digamekan dan men'game.

mana balasan untuk orang baik?
aku takkata aku yang perlukan balasan tu.
tapi orang lain?
yang baik2 tu..yang baik 'sangat' tu.

buat masa ni, aku belum desprete untuk bunuh mana-mana orang yang tamak depan aku. aku tak kisah lah harini nak bawak fairlady, esok porshe atau lusa produa kancil.
aku tak peduli kau nak pakai harini Gucci, esok Guess atau lusa Bata.
aku tak nak tahu lansung dan tak perlu kau tunjuk sebarang ketamakkan kau.sebab sekarang aku juga jadi tamak.
tamak dengan kasih sayang keluarga, sampai tak mahu berkongsi kebahgiaan ini dengan orang lain.

biar lah aku dapat apa-apa balasan sekalipun.
biarlah tuhan nak bayar cash ataupun deposit dulu.
biarlah nk balas baik atau buruk
aku cuma taknak berkongsi.
aku tak mahu kasih sayang ini berkurang.
aku tak mahu bagi siapa2 pun nyawa dan nafas2 aku.
aku mahu jadi tamak. aku tak mahu berkongsi.



itu sahaja.


im done.
for now.

2 STITCH:

d14ry s3or4ng p3r3mpu4n said...

wah.. sayang i miss u... =)):-* muah3

tipikal typewriter said...

miss u moreeee :)

syg, ur always be mine.

Daisypath Anniversary tickers

VIRUS