wujud diskriminasi dalam kepercayaan aku..kini, selamanya :)

*kata orang, penulis-penulis tu orang gila
kata orang, orang yang seni tu kepalanya tiada
kata orang, klau kita brfikir telalu jauh kita kritikal
kata orang fyn jamal org sebal...
*kredit to balada jiwa perempuan gila

kata orang, sesuatu yang hilang..akan dapat sesuatu yang lebih baik..

kata orang:)

kata aku????

shit...itu tipu!!itu semua bohong semata-mata!!tak betul....

apa yang aku impikan, bila dapat..aku akan kehilangan sesuatu yang aku sayang, sesuatu yang aku hargai kehadirannya, sesuatu yang aku akan rindu bila hilangnya dia...

*rindu*

tangan dia sejuk, kaku...lembik, lemah...aku lelah melihat....aku renung ke dalam matanya...aku nmpak dia...aku nampak dia sewaktu bermain kejar2 dengan aku, bermain tangkap2 bulu ayam, bermain dengan kawan2 yang lain, aku juga nmpak dia terbaring lelah, aku dengar dia kata dia penat bermain......aku nampak muka dia pandang aku :(

sejuk, aku menagis melihat dia macam tu....

doktor : ive already try my best...

aku : kau memang celaka......kau memang malaikat maut doktor hitam gemuk dan boroi!!!kau celaka.....apa guna pelajaran2 yang kau timba selama ini sedangkan bibir kau cuma bisa menutur kata semudah itu....

kau memang celaka!!!

seharian aku menghadap dia, makan bersuap..minum bersuap....kesian :(aku tahu..ajal kau semakin hampir...cuma aku tak pasti bila..dan aku tak sangka yang kau akan pergi bila aku tiada.....sewaktu petang tiba..aku terpaksa tinggalkan kau sementara...kalau aku jumpa malaikat maut tu....aku nk sogok dia...:(

itu gila kan??
bodoh!

aku pulang, kau sudah kaku, sejuk..keras..kau dah tak pandang aku...sudah tak merintih,sudah tak berbunyi...sudah tak merengek...

tidak pula menjilat2 aku minta dibelai, tidak lagi megigit2 aku ajak bermain, tidak lagi terbaring depan aku pinta dimanjai...

tidak lagi:( dan tidak akan....

*menangis*

aku dapat kerja baru, kerja yang aku idam selama ni, kerja yang serasi dengan jiwa aku, kerja yang sangat2 kena dgn hidup aku....mungkin itu kerja terakhir aku dalam fasa hidup ni....aku dah lama idam kerja itu...akhirnya..dapat :)

terima kasih...

kalau aku tahu, bila aku idamkan sesuatu dan aku perlu bagi sesuatu yang aku sayang sebagai ganti...aku takkan pernah mengidam dan berharap....

sesungguhnya manusia macam aku tak reti betul bersyukur bukan??

tampar aku sekali..pls:(

shit

apa yang aku idamkan sudah dapat, sebagai ganti yang kononnya sistem barter yang sgt2 gila...kau ambil nyawa jolie....

siapa yang aku harus salahkan...??

perasaan dan hati aku kini berperang2...

perasaan ingin menagis dan mnjerit menyalahkan tuhan, tapi hati berlagak tenang...pinta bersabar...perasaan mahu membuat perhitungan dengan malaikan maut...tapi hati kata itu mustahil...perasaan mahu bersendirian dan berterusan menyalahkan takdir...hati mahu diri redha dan pasrah saja....

hati ni...mmg......

ah, celakanya perasaan sekarang....


p/s : kalau aku boleh sogok malaikat maut dengan wang, dah lama aku buat :(

aku rindu :(
rindu sangat...
sangat2 :(

jolie, tunggu kakak kat pintu syurga ye....sayang kamu
dulu kini dan selamanya....

ah..aku mahu menagis lagi :(
belum puas......


aku sudah dapat kerja baru, aku mahu mula hidup baru..hidup tanpa jolie...
aku nk mula sesuatu yang baru...maaf kawan2...:)
aku juga perlukan kawan baru...

p/s/s : kau sayang aku???jangan berharap atau mengidam sesuatu....nanti kau akan kehilangan aku....biarkan hidup kau seperti aliran sungai....berterusan....sejuk, laju dan mendamaikan....

*menangis*
pinjam bahu???

--------------------

my fon bunyi :

my bro : kerja kau tu..F11 la, bukan FT17, Bengap...

bodo la..aku tengah sedih ni kata aku bengap...



sumpah..aku sayang kamu....SUMPAH okey :(

26 STITCH:

ada said...

hye issabel.. or should be called picses babe?? mine last week on monday and u, last week on tuesday.. how was it???
they said, picses babe are hot.. did we??? heheheh... just joking.. hapi read your blog..

- Isabella - said...

hahaha...ada..yesh we are okeyyyyy!!!!!!thanks:)

kEy said...

haiy0~!...........kucing kat bl0g ni melambak2 xde org nak jge ni, meh la cepat2 amik xlarat dah duk lari2 dr kucing~!
ahakZ~!~

- Isabella - said...

key : kamu nakal okey:)hehehe...

Fendy said...

errrr

caturist said...

Hahaha... apa benda kalu kita sayang, kekal ada selamanya... hehehe

Shahrul Azry said...

ish2 hnya kerana kucing!
mati2 igtkan orang!

animal liberation! ;)

piqah SHJ. said...

sedihnye kehilangan seekor kucing.. :(

-(•÷[ M1z4lov4 ]÷•)- said...

uiks.. aku xpaham ending neh.. kucing ke manusia yg tinggalkn kau.. ihihihikk..!

Adry said...

Salam ziarah... hai... well i think i know how you feel cause i'm a cat person too... hehe... sabar ya.. take care...

- Isabella - said...

semua : kucing aku mati okekkkkk:D
im cat freaker....hahahaha:)

amydala said...

cian die....xpe, yg pegi xkan kmbali...nnti u cr pengganti yeah..

LaDy NaS said...

kesian...takziah aku ucapkan.. aku faham perasaan ko, bila kucing kesayangan kita MATI... :(

aku p0n ada seekor kucing kesayangan...dah 10 tahun usia dia aku bela..akhirnya dia menghilang..tahu2 aje dia mati, aku akan sedih..tu dia hilang tah kemana! aku rindu dia sampai demam2.. :)

anyway..kuatkan semangat..mmg payah nak cari ganti dia..:) moga di akhirat nnti, dia akan tunggu kita di pintu syurga..d0nt w0rry k?

penjenayah.merah.jambu. said...

nah amek bahu aku ni..
hehe..nanges puas2 k?
(T_T) is energy charging-i thought laa..hihi

♥chentaMAYA™ said...

j0lie kah tu?
sab0 k!

sharksuke said...

stiap pemergian ada hikmahnye
ntuil ler org tua cakap
yg pergi tetap pergi
tp ada yg baik dtg.

.farah. said...

pehh..kucin name jolie ehh..
cumel gile.

Aimi Liyana said...

:)hey, thnx 4 dropping by ar..

nice blog u have here:)

keep in touch, okey ;)

Aimi Liyana said...

:)hey, thnx 4 dropping by ar..

nice blog u have here:)

keep in touch, okey ;)

pakcik said...

akum..

nazak..sakit..godaan..sakit...
sakarat..sakit..tasyahud.. melayang.. sakit..mandi..sakit.. solat.. sakit.. usung.. sakit.. bumi.. sakit.. talqin..sakit.. sorang2..sakit.. soal jawab.. sakit... seksa.. sakit.. penantian.. sakit.. tiupan..sakit..kumpul.. sakit.. dacing..sakit..titian.. sakit.. seksa demi seksa.. sakit.. bilanya nak sampai ke syurga kalau amal kita kurang lagi dari jolie dan kengkawan (jolie dan kengkawan sentiasa zikr tak henti)..huhu sakit..sakit..panas..sakit

Dzulfikri zulkiflE said...

pergh,smangat aku bace ingtkn ade org maut,tp kuceng...demmit,aku ditipu..hoho...

Faisal said...

Okeh. Beta terkena. Ku sangkakan... bf kamu! :P

- Isabella - said...

yela, hanya seekor kucing :)

- Isabella - said...

lady nas : org cakap bila kucing tu dah tua, dia akan hilangkan diri..untuk mati..so sad ryte???tulah hakikat..sebab dia xkan mati depna kita...

alls : thanks :)

pakcik : walaupun isi sikit je..tp faham jugaklah mksud:)
thanks:)

vidadarisakura said...

ko mahu pinjam bahu?



nah!
tapi sori..bahu aku teda bau kucing.
haha

- Isabella - said...

hei budak comel :)

xnk, aku more to bahu budak lelaki..

auwwww...

syg, ur always be mine.

Daisypath Anniversary tickers

VIRUS