Hari ni aku bekpes dengan buah salak free dari Lipis.

Hari ni Ben-10 exam, adik aku (bongsu)..mid year punye exam. Sepanjang2 jalan dari rumah ke sekolah..Ayah aku tak habis2 suruh adik aku dapat straight A, adik aku masih lagi buat muke toye dia...aku pulak yang presure gila.

Dia belikan adik aku roti mahal, untuk breakfast, dia belikan air Pepsi, walaupun aku boikot. Dia belikan Pensil 2b gred A walaupun mahal.Dia belikan pemadam rm1.50 walaupun pemadam 20 juga berkualiti.Dia belikan pensil warna walaupun adik aku dah ada.

Dengan harapan, Ben-10 akan dapat straight A.
Tinggi betul harapan beliau terhadap Ben-10 walaupun dia sebenrnya tahu tahap iQ Ben-10 tu tahap mana.

Tetibe aku teringat balik, time exam..aku menyampah gila nk cakap kat mak ayah aku.yang aku exam.kadang2 aku sendiri kumpul duit nk beli pensil 2B, aku study diam2 dan aku tak makan sebab kumpul duit nak beli kalkulator saintifik.

sebab ni la!
family aku bukan orang susah, tak jugak senang.

ayah aku tak habis2 bagi harapan yang sangat2 tinggi, sedangkan dia tak tahu iQ anak dia ni tak lah sebagus mana.

aku menyampah betul bila pagi2 nk pergi sekolah, ayah aku wat presure.masa jawab paper..aku teringat kata2 dia.

dia bukan bagi kata2 semangat, tapi dia lebih kepada mematikan semangat aku.

ayat biasa =

Hari2 Abah antar ambik, bagi lah sikit A kat bah ni....

Hari2 bah bagi belanja, cuba lah tunjuk sikit yang kamu tu pergi sekolah.

Agak2 berapa target..??boleh buat abah bangga??

Taget tinggi sikit.....biar berbaloi apa yang dah bah laburkan pada kamu.

Anak kawan bah, dapat straight A...suka betul ayah dia.....kamu bila lagi?

dan lain2 lagi.





Aku tak nampak lansung ayat kuat semangat, lebih kepada ayat mengungkit ada lah.
hmmmm....

tapi dulu lah.
sekarang...

Apa yang bah nampak sekarang, nilah hasil dari ambik hantar bah selama 11 tahun kakak sekolah, apa yang bah dapat dari kakak sekarang, semua hasil dari belanja bah pada kakak 11 tahun dulu.

semuanya.

semua sekali.

Siapa kakak sekarang, kat mana kakak sekarang dan apa kakak sekarang, semua hasil dari titik peluh Abah dulu.
Terima Kasih...


Hoih Ben-10....!!Gud Luck okey.
walau ape pun result kamu,
i JUST CANT STOP LOVING YOU...:))
Love u...
Always....
hmmm.....

5 STITCH:

m1z4lov4 said...

hoh.. adik mu hebat.. adik aku ipin & upin tu.. selalu aku yang bebelkn.. sampai cair taik tinge diorg aku kejekn.. suh bace sifir smpai sifir 12.. mane leh la.. ayah aku nk same kn aku dulu leh bace sifir smpai sifir 12 mase dajah 2.. padehal skolah cina mane la same dgn skolah mlayu.. aku lak pressure kene ajor adik2 aku..

typical.girl said...

hehhe,,,
upin ipin xpe..
ade kaka rajen ngajo..

aku ni,
maha pemalas.

Zulfadli Zainal said...

kau buat aku sedih.
sebab aku nampak byk harapan.
dan aku buang2 diri aku mcm x dipautkan.

typical.girl said...

hidup ni mmg sentiasa penuh dengan harapan, cita2 dan angan2.

macam sampah.

jajazuzu said...

dulu kalo aku exam, mak mesti bgun awal pagi. siapkan bekpes. buatkan telur separuh masak. tapi mak tak pernah kata apa².

syg, ur always be mine.

Daisypath Anniversary tickers

VIRUS