I have a dream.

Cita2 aku dulu, masa kecil2 aku nak jadi penyanyi. aku suka betul tengok budak2 sebaya aku menyanyi. duet dengan artis2 top. haish, jeles sangat2 lah!

aku start pasang cita2 ni bila aku tengok ade penyanyi Indon menyanyi dengan Westlife, lagu i have a dream.

macam cerita Tom-Tombak sekarang, tapi dulu takdek segmen tu, Aznil pun tak sunat lagi masa tu.tapi dulu lah, masa umur aku darjah1-2.masa tengah belum tahu malu lagi.

bodoh betul.

Bila darjah 3-5, aku nk jadi doktor, sebab mak aku masa tu jadi nurse..bila aku pergi hospital, nk ambik 'beliau' balik kerja.. aku tengok uniform doktor cantik, smart.putih je...dahlah aku mmg suka warna putih. lagi 1, sebab aku tertarik nk pakai benda ear fon tuh, yang boleh detect jantung still bernafas ke tak.At least..doktor je ade...kerja lain tak pakai bnda tuh.Mmg aku dah taget nk jadi Doktor.

Masuk darjah 6, sains aku fail dengan teruk dan menjunam terusssss. tak dek harapan lansung aku nk ambik bio ke, kimia , ke..ape2 lah bila masuk form 1 nanti. cita2 aku buat kali kedua tu, mati macam tu je.

dan dalam pada umur yang sama...aku pertama kali jejak ke Uitm ShahAlam, datang sebok2 pergi tengok pakcik aku grad.dia ambik undang-undang.

dari situ, aku taget nk jadi lawyer.mak aku suruh aku jadi macam adik dia(pakcik aku tulah) sebab after grad, pakcik aku pergi U.K untuk ambik master pulak.

konon, bila aku pergi uk, aku kan bawak mak aku la tu...konon jelah.masuk je sekolah menengah, form 1, aku banyak ponteng. tapi cita2 aku masa tu untuk jadi peguam sangat kuat! tiap2 exam, aku just score paper sejarah. tu je, paper lain aku just buat lantak and cukup makan je.

setiap kali dapat repot kad, mesti meriah dengan kaler2.colourfull gitu.bila mak aku bebel, aku agung2kan paper sejarah aku yang full marks tu (kuikui)mak aku terus diam.

masuk je form 3, tahun PMR, aku dah start rasa subjek tu seriusly bosan!sangat2 membosankan.even worst..aku dah tak dapat score paper sejarah sebab makin tahun, makin boring. kawan2 aku gelakkan aku sebab dia kata budak nerd je yang suka paper sejarah.

cibai betul, kawan2 aku memang suka menjahanamkan.

ambik kau, masa PMR, paper sejarah aku setakat cukup makan. aku score paper lain. iaitu paper BM. paper agama aku gagal, sebab aku lawan cakap ustazah aku before exam PMR..biasalah, org warak ni kan, doa makbul.biarpun doa untuk menjatuhkan.

bodoh betul.

masuk form 4, sijil PMR aku kira laku lah bila aku dapat tawaran masuk Teknik.aku ambik kos Bisnes, sebab kos bisnes je yang ade belajar komputer.kos lain mcm shit.sebab belajar pasal ukur, batu bata dan asas elektrik.

start form 4, aku bajek nk ambik bisnes untlil when2, konon akan banyak duit. tapi cibai la....bila aku lansung tak dapat score paper account. cilakerrrrr...sungguh hampa. dan masa form 4 dan form 5 la baru aku relise.aku sangat fuck subjek yang berkaitan dengan nombor.paper add math, math, account..memang aku tak dapat score.family aku pun tahu aku tak suke tiga subjek tu dan syukur ke hadrat ilahi, aku dikurniakan oleh keluarga yang sangat memahami.

so, bila ada time kira2 dalam perbualan family, memang diorang takkan harapkan aku lah untuk mengira melainkan kat tangan aku ade sebijik kalkulator saintifik yang dengan nama lainnya, aku gelarkan dia nyawa aku.

wakakakkaka

habis je SPM, aku bajek nak ambik perhotelan, sebab aku suka jadi receptionist. bukan suka..tapi teruja untuk jadi.

sebab ada baju cantik, make up cantik, mulut cantik, cakap cantik.semua cantik...so after SPM aku decide nak ambik kos hotel dan aku aplly UITM. tapi cita2 aku sekian lama itu gagal lagi sebab leterure Shah ALam sangat fuck aku rupanya.hahaha..dengan bangganya permohonan aku ditolak secara mentah.Baru aku tahu..untuk aplly kos tu, bukan harapkan rupa saja.....tapi slip SPM kau juga.

aku dpat tawaran belajar kat politeknik, kos bisnes. memandangkan aku sangat2 benci nombor, aku tolak secara diam2. surat tu aku buat unggun api, then aku bakar ayam atas dia.

kenyang dan puas hati.
hmmmmm....

after few months aku lepak rumah, makcik aku offer aku untuk jadi reception di kelab golf terkemuka yang sekarang dengar khabarnya telah disita kerana banyak hutang.hehehe...

aku pun kerja la kat situ about 1 and a half year. memang seronok. at least cita2 aku untuk jadi reception tercapai.
walaupun bukan hotel, tapi nama jawatan tetap sama.ada uniform dan kena mekap comel2.dah cukup.
hhehehe...

masa kau kerja situ, cita2 aku automatik bertukar sebab aku teruja pulak nk jadi personal Assistant.aku suka tengok assistan General Maneger(GM) aku kehulur hilir. pakai cun2 dan seksi2 dan ikut je bos pergi mana2.
*auwwwwwww*

semasa kerja kat situ, ada lah hamba allah yang terpegun dengan aku, wakakakakak, offer kerja dengan dia pulak..sebagai Personal Assistant. Alhamdulillah.

cita2 aku tercapai lagi.syukur.aku resign dengan alasan punya peluang pekerjaan yang lebih baik.

2 tahun aku kerja sebagai Assistant, seronok dan sangat2 bizibodi okekkkk!aku kena buat itu dan ini dan bos aku cuma duduk lepak goyang kaki je.mula lah aku pasang2 cita untuk jadi bos pulakkkkkkk!

sangat2 geli hati!wakakakak:))tapi aku matikan saja cita2 tu bila ekonomi gawat dan bos aku pening untuk buat projek2 dia.

kesian.

tapi tulah, org melayu, mana boleh harap sangat buat projek2 besar ni kan...

semasa dalam bekerja, aku dapat offer bekerja dengan pihak lain pulak.masa tu aku dah xdek cita2. aku terima je rezeki mana2.sebab aku dah penat bercita-cita. dan dah rasa puas untuk pasang angan2.

walaupun setengah angan2 aku tercapai, tapi apa yang aku bayangkan..tak jadi macam tu.
tahu???
tapi sebaliknya.

macam sekarang, kerja ni bukan macam aku harapkan.tak macam aku bayangkan dan tak seperti aku impikan.

lain.

aku dah taknak pasang cita2 lagi. aku nk macam ni je.

diam,
tak punya cita2,
tak ada impian
dan tak ada harapan.

macam sungai, mengalir mengikut alur sahaja, tak laju tapi mengalir secara damai. tak lurus tetapi tak berliku2.

hmmmm...

perbualan adik kakak:

kakak : adik nk jadi apa besar nanti?
adik : nk bawak lori sampah..boleh langgar semua kereta kecik.
kakak : bagus adik aku...besarrrrrrrr cita2 kau kan.

dulu, masa aku kecil, tiap kali orang tanya aku pasal cita2, aku jawab dengan bangga nk jadi tu ini, sekarang, bila orang tanya aku nk jadi apa. aku jawab nak jadi manusia.

tu je.



aku baru perasan selepas bace entri ni sampai habis.

*hidup aku dari kecil sampai sekarang, tak habis2 meniru orang.
wtf.



I have a dream, a fantasy
To help me through reality
And my destination makes it worth the while
Pushing through the darkness still another mile
I believe in angels
Something good in everything I see
I believe in angels
When I know the time is right for me
I'll cross the stream - I have a dream
I'll cross the stream - I have a dream


>rest in peace<













.

9 STITCH:

Zulfadli Zainal said...

gila bagai cita-cita kau.
tapi cita-cita kau sekarang dah betul da,jadi manusia.
x payah tukar2 lagi.

aku dulu nak jadi askar sebab dulu selalu kene angkut dalam trak askar.macam macho la sebab nampak macam pejuang keamanan.

typical.girl said...

hahaha..
mcm macho...
ko nk jadi pejuang sebab nmpk macho jelah:))

cesssss....

×÷·.·»BèCå_$åK†i«·.·÷×™ said...

cat aku rasa kalu ko xputus asa study sejarah mesti ko jadi lawyer berjaya la nim...
lowyer buruk =))...mmg menjadi la dgn jiwa ko =))

Encik Ariff said...

menarik!
;)

Khairul said...

kau tau, orang cakap TAK SEMUA yang kita nak, akan kita dapat. seperti kau la.

tapi aku, apa yang aku nak, TAK PERNAH terjadi.

pathetic.

zuhana zulkifli said...

i'm selling good stuff .click here for more info .

click here

zuhana zulkifli said...

i'm selling good stuff .click here for more info .

click here

mr.ariell said...

camtu aku nak jadik askar lah..leh tembak2 konco israel tuh..leh bebaskan palestin..

typical.girl said...

khairul : pity u, tapi jangan pernah berhenti berharap orait??!

blah la ko rap, nk jadi askor konon. badan ketottttt!

syg, ur always be mine.

Daisypath Anniversary tickers

VIRUS