Hold Me Tight!

Masa kecil dulu, aku takut betul dengan hantu. Mak+Abah pulak always saiko aku pakai kata nama hantu.Benci betul. Macam kalau aku tidur lambat..Abah akan cakap, nanti ada hantu datang. Kalu aku makan nasik tumpah2, mak kata akan ada hantu kutipkan nasi tu, then malam2 suruh kita makan.

Sumpah.
Takut nak mati.

Ingat lagi, dulu2, masa kecil...kalau aku takut tidur sorang2..aku akan ambil note pad ke, kertas A4 ke..ape2 lah yang boleh tulis dan banyak.Aku akan tulis banyak2 nama 'Allah' dalam bahasa jawi. Kemudian aku tampal pada tingakap, pintu. Kononnya hantu tak boleh masuk lah.

Konon je lah.
biasalah, masa kecil..masa tengah bodoh dan waktu2 senang diperbodohkan.

Masa besar lain pulak cerita nya, masa umur dah boleh kenal dunia.Masa dunia dah tak boleh nk bodohkan aku lagi.

Sekarang, perkara yang aku gerunkan adalah manusia. Benda yang aku takutkan adalah manusia dan yang paling aku sentiasa cemaskan adalah muka2 bangsat tu.Sekarang, hidup aku sentiasa lari2 dan sorok2. Sebab takutkan 'mereka' tulah.Waktu nak makan, mata masih liar2 cari, takut ada 'manusia lapar'. masa tengah ketawa2, sentiasa cemas bimbang 'manusia bengis' datang. semasa tengah lapang, takut betul kalau2 'manusia sempit' datang.

Manusia.
Paling takut, bila tengah aku ingat Tuhan..ada manusia menyesatkan aku.Tu yang paling aku takut dan risaukan.

Masa macam ni lah yang buat aku terfikir manusia ni sama taraf je dengan hantu, ataupun lebih keji.Sekarang masa untuk aku lebih pandai menilai untuk buat keputusan. Sentiasa sedar dengan naluri dalaman.Perlu lebih teliti nak buat perubahan. Kena sentiasa alert dengan perubahan2 sekitar.

Sebab manusia disekeliling aku ni, sentiasa cari peluang untuk jatuhkan aku. Muka2 di kiri kanan aku ini sentiasa tunggu peluang untuk rosakkan aku. Jiwa2 disini sentiasa tunggu untuk 'matikan' jiwa aku. Hati dan naluri manusia disini sentiasa tunggu untuk busukkan hati aku. dan aku dapat rasa, 'mereka' seolah2 sentiasa tunggu masa yang terbaik untuk bunuh aku.

what a fucked up time.








Wonderpet.
Tolong saya.saya tak besar dan tak kuat.



"seorang WANITA , umpama sekuntum bunga ditaman,Segar mewangi dipelosok dunia,setulus kasih sesuci embun. lembut WANITA kerana tutur katanya,patuh WANITA kerana setianya, cekal WANITA kerana beraninya,sabar WANITA kerana imannya.kasih WANITA kerana belaiannya,lemah WANITA kerana air matanya,ikhlas WANITA kerana simpatinya,dendam WANITA kerana cemburunya,sayang WANITA kerana sifat keibuannya,dan...tanpa WANITA lelaki lemah ,kerana WANITA lelaki kalah.. "

5 STITCH:

SiS-lin said...

aduii dok syok2 layan en3 ni..tergelak lak tgk bwh tu ada wonderpets...hahahahha

melon. said...

dekat page aku ada ramai wonderpet.
pilih la yang mana satu.

green apple said...

someimes, diri kita yg kadang-kadang boleh jadi musuh kita sendiri.

tul tak?

kalau tak, takde la word "saiko".

Mie said...

tau xpe..
ko buat lawak dkt last2 ent3 tuh..
bjaye2!!

Isabell's said...

psiko..

aouch!

haish,
lawak sikit saja:)

syg, ur always be mine.

Daisypath Anniversary tickers

VIRUS