♥ ♥ Happy Valentines Day ♥ ♥ kpd umat islam yg bodoh gile sambut....

Hari berkasih sayang ....

Selamat Hari Berkasih sayang to my one & only father..my lovely mother, my damn brother, my annoying 2nd brother, my damn fucking sister n my sweet lil bro...oh!my cat oso!

haish, untung betul hari berkasih sayang...semua aku sayang dengan adil dan saksama walaupun tak ikhlas kan??

ngee~

aku dating dengan malaun seko ngan sorang adik je malam valentine....

aku ade singgah tc jap malam tu...aku x boleh menipu...sebab aku jumpa kawan aku yang juge seorang blogger...ngehngeh...tapi sekejap je okey....cam harammm..flower girl, flower boy penuh duk menjual bunga..promot2 kat aku..ko ingat aku ape??tau la aku ade chinese look..sila muntah...wakakakaka...lagipun kalau aku ni jahil sangat nak sambut pun...balak aku lah yg kena bagi..asal aku pulak..

yang paling ketara beli couple chinese...indian couple pun ade la jugak...tapi x berapa nak nampak...sebab malam kan...ngeeee~

aku jumpa kawan aku, sedang asyik2 cuci mata tengok telatah manusia kafir yang enak menjamah bibir pasangan masing2, sedang leka aku menonton aksi2 galak pasangan2 muda yang lansung tak fikirkan masa depan, hanya fikirkan waktu itu saja, sedang berlamun dibuai angin pantai....aku ketandusan pemikiran...

aku x tau ape yang aku fikirkan...aku nak balik!



[ sape2 yg x reti base, mari aku basekan pengertian itu]


Tarikh 14hb Februari merupakan hari yang dianggap keramat oleh pasangan-pasangan yang sedang berkasih. Hari yang dikenali sebagai Valentine’s Day atau Hari Memperingati Kekasih dianggap sebagai satu masa untuk mengisytiharkan ketulusan cinta kepada pasangan masing-masing. Maka pada 14hb Februari pasangan-pasangan kekasih ini akan memakai pakaian-pakaian yang terbaik dan sebaiknya hendaklah ia berwarna merah, bertukar-tukar hadiah dan seeloknya adalah bunga ros berwarna merah.

Pasangan-pasangan kekasih ini juga akan bercanda di merata-rata tempat sehingga terjadilah adengan-adengan maksiat yang bertentangan dengan syarak demi untuk membuktikan kasih dan sayang mereka yang tidak ternilai harganya. Saban tahun juga para ulamak mengingatkan kepada umat Islam agar menghindari menyambut Hari Valentine ini namun ianya seperti menuang air ke daun keladi.

Oleh itu penulis melihat begitu pentingnya untuk mengupas sejarah sambutan Hari Valentine ini agar ianya dapat menyedarkan muda-mudi kita yang hanyut di lautan cinta bahawa ianya adalah sambutan yang berkaitan dengan agama Rom Kuno dan juga Kristian. Hari Valentine tidak ada kena-mengena dengan umat Islam malah hukum menyambutnya adalah haram.

2 STITCH:

Putra said...

Hmm..mcm ku kenal gmbr kt ats tu.. :garudagu:

p/s: aku dh tggal komen ni. So kita neh dh kira kwn la kan?? kan??

- Isabella - said...

hehe..dah letak muke abis buruk dah tu, kenal jugak..hampeh...

syg, ur always be mine.

Daisypath Anniversary tickers

VIRUS

SHIT